spacer.png, 0 kB
Med i diabetes mellitus
Srijeda, 04 Ožujak 2009

Autor: Dr.sc.Janko Križanić
Franje Mraza 20
48000 Koprivnica
Tel: 048/641 745


Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript
Ova email adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili Javascript

 

 

Sadržaj knjige...


 

 

 

 

 

Med i diabetes mellitus

 

Dijabetes ( šećerna bolest“) je poremećaj metabolizma ugljikohidrata, odnosno šećera! Osim šećera, sekundarno može doći do poremećaja u razgradnji masti, bjelančevina, prevelikog izlučivanja urina i sl.

Dijabetes je genetski uzrokovana bolest; njenom nastanku „ pomažu“ i debljina, ateroskleroza, psihički poremećaji ( stres), ali prvenstveno je posljedica pogrešne prehrane. Osnovni uzrok bolesti je nedostatak, nedo- voljno lučenje ili blokada inzulina! Inzulin luči pankreas ( gušterača), a njegov nedostatak uzrokuje nakupljanje šećera u krvi ( više od 9 g/ l ), i njegovo lučenje putem urina!

Simptomi dijabetesa su: jaka žeđ, pojačan apetit, pojačano mokrenje; umor, glavobolja, gnojni procesi na koži, gubitak kose, impotencija  itd.

Dijabetični bolesnici; osim poremećenog metabolizma šećera, bjelančevina i masti, posljedično pate od  gubitka oligominerala. Naime, posebice su ima važni ioni sljedećih minerala: magnezija, cinka, kroma!

Magnezij je kofaktor brojnih enzima  glikolize ( razgradnje šećera), a njegov nedostatak dovodi, između ostalog, do retinopatije i gubitka vida!

Cink aktivira djelovanje inzulina, te pomaže njegovom nakupljanu u izvanstaničnoj tekućini ( likvoru)!

Krom  „čuva“ inzulin, tj. njegovu rezistenciju, te pomaže njegovo vezivanje na receptore. Dakle, bez iona kroma, inzulin nebi mogao prevesti molekule šećera u stanicu!

Osnovno i vrlo često pitanje dijabetičara je: „ Smiju li jesti med“?!

Kako znamo, med sadržava obilje glukoze i fruktoze, tj. šećera.

Postoje brojna istraživanja o razgradnji ( metabolizmu) fruktoze kod zdravih, ali i bolesnih osoba! Posebice nam se čine značajna istraživanja znanstvenika  Harvarda Universitya ( USA), koji zaključuju:

1.- Povećano uzimanje namirnica, s dodatkom fruktoze, dovodi do visoke

      razine triglicerida u krvi. Trigliceridi su uzrok nastanka vrlo lošeg kolesterola ( VLDL-a), koji uzrokuje ateroskerotične promjene i infarkt!

2.-  Voće, posebice, jabuke  smanjuju rizik od infarkta za visokih 6 %, a i

                                                            poželjna su namirnica dijabetičarima!

Kako znamo, bitna sastavnica voća je fruktoza ili voćni šećer!

 

Kako razlučiti rečene kontroverze?

 

 

Istraživanja su rađena s namirnicama kojima je dodana „čista“, fruktoza. Voće je kompleksna namirnica, koja sadržava balastne tvari, obilje mineralnih iona, biljne antibiotike, voćne kiseline, posebice  ß- karoten (  važan je sudionik u imunologiji) itd. Sve ove sastavnice voća, djeluju sinergistički ( multipliciraju djelovanje svake tvari).

Med je, u odnosu na  voće, još kompleksniji i koncentriranji proizvod. Sve sastavnice meda obogaćuju naš metabolizam s važnim, vitalnim, tvarima. Nadalje, glukoza iz meda odličan je detoksikator i aktivator jetre! A, jetra su centralni organ našeg metabolizma! Samo zdrava jetra provode poželjne,  zdrave, procese u nama. Dijabetičarima su ti procesi trajno narušeni!

Dakle, dijabetičari smiju uzimati do 50 g meda/dan ( oko 160 kcal ili 660 kJ) u malim dozama! Med valja otopiti u ustima, pa tek onda progutati! ( Mora se ostaviti vremena da enzimi, iz sline, počnu razgrađivati med, posebice šećere.).

     Jamačno, količina meda - broj kilokalorija ili kJ-a, mora poštivati dijabetičnu dijetu - ukupni,  dozvoljeni, unos kalorija!

                                                              ( pripremio: dr. sc. Janko Križanić)

 

Ostali članci o apiterapiji

 
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
Copyright 2007 by dr. Miroslav Farkaš
info@pcelinjak.com
free joomla templates Joomla tutorials joomla themes